Tweetalig onderwijs

Tweetalig onderwijs op havo of vwo-niveau

Wil jij later een internationale carrière? Of lijkt het je gewoon leuk (en goed voor later) om de lessen voornamelijk in het Engels te volgen? Dan kun je kiezen voor tto. Zowel bij havo als vwo kun je tweetalig onderwijs volgen. Het tweetalig atheneum/havo van Portus Farelcollege is een gecertificeerde junior TTO-opleiding.

Vakken als wiskunde, aardrijkskunde, biologie en gym worden in het Engels gegeven. Ook word je voorbereid op werken in het buitenland of bij een internationaal bedrijf. Je kunt er zeker van zijn dat je Engels op een hoog niveau leert, want we volgen het programma Cambridge English – zeg dat maar tegen je ouders!

Kies je voor tto? Dan ga je elk jaar met de klas naar Engeland. Ook zijn er uitwisselingsprojecten voor jou mogelijk: dan ruil je een poosje van leven met een leerling uit bijvoorbeeld Finland of Engeland. Ook op andere manieren maak je contact met kinderen uit andere landen, bijvoorbeeld via een mailproject of videoconferentie.

Aanvulling schoolkosten bij atheneum/havo met tweetalig onderwijs (TTO)

De tweetalige atheneum- of havo-opleiding brengt een aantal niet gesubsidieerde kosten met zich mee, waarover ouders/verzorgers en leerlingen vooraf zijn ingelicht.  Per leerling wordt een bijdrage gevraagd van € 450,- om deze kosten te financieren. Deze bijdrage wordt gebruikt voor extra lesmaterialen, internationale activiteiten (zoals excursies naar Engeland), extra taalcertificaten en het lidmaatschap van het Nuffic.

• Privacy-overzicht

Privacy-overzicht

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook-pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.