Ondersteuning en begeleiding

Op het Farelcollege krijg je de begeleiding die je nodig hebt. Dat vinden we erg belangrijk. We hebben verschillende ondersteuners in huis, maar als het nodig is, kunnen we ook mensen van buiten de school betrekken.

Mentor

Allereerst is er je mentor bij wie je altijd terechtkunt. Elke klas krijgt een eigen mentor. Die is er bij de dagstart en helpt jou als je vragen hebt. De mentor let een beetje op jou en kijkt niet alleen naar je cijfers, maar ook naar hoe het met je gaat en of je lekker in je vel zit. Ook je ouders kunnen met deze mentor praten als ze willen weten hoe het met jou op school gaat.

Dyslexiecoaches

Heb jij dyslexie, en heb je daar een officiële verklaring van? Dan krijg je een dyslexiecoach. Deze coach helpt je vanaf de eerste klas met alles waar je tegenaan loopt door je dyslexie. Ook je ouders kunnen met vragen terecht bij deze coach.

Vmbo onderbouwMevrouw Potters
Vmbo bovenbouwMevrouw Van Leeuwen
MavoMevrouw Zoons
Havo en vwoMevrouw Draër

Vertrouwenspersoon

Soms wil je over iets praten, maar wil je niet dat iedereen van jouw probleem weet. Bijvoorbeeld als je je niet veilig voelt op school. Dan kun je naar een vertrouwenspersoon. Die zal er alles aan doen om je te helpen. Bij ons op school kun je terecht bij:
Mevrouw Van der Burg (m.vanderburg@cvo-portus.nl)
Meneer Hollemans (c.hollemans@cvo-portus.nl)

Leerlingcoördinatoren

De leerlingcoördinatoren gaan over te laat komen en verzuim – dat is als je door ziekte of om een andere reden niet op school bent. Ze houden alles bij en als het nodig is, moet je nablijven en/of bellen ze je ouders. Als je geen goede reden hebt bijvoorbeeld om er niet te zijn. Maar de leerlingcoördinatoren zijn er niet alleen om straf uit te delen, je kunt ook altijd bij ze terecht als je ergens over wilt praten.

Vmbo onderbouw

Meneer Bok

Mavo/havo/vwo onderbouw

Mevrouw Cornelis
Mavo/havo/vwo onderbouwMeneer Van den Enden
Vmbo bovenbouw

Mevrouw Den Haan

Mavo 2 t/m 4Mevrouw Prins
Havo bovenbouwMeneer Singh
Vwo bovenbouwMevrouw Prins

Ondersteuningscoördinatoren

Heb je het erg moeilijk, op school en/of thuis? En kan je mentor of docent je daar niet bij helpen? Dan is er de ondersteuningscoördinator. Die kijkt, meestal samen met je ouders of verzorgers, wat je nodig hebt en wie jou daar het beste bij kan helpen. Soms is dat iemand van binnen de school (bijvoorbeeld de schoolmaatschappelijk werker), soms zoeken we hulp van buitenaf (bijvoorbeeld het wijkteam).

Zit je thuis in een onveilige situatie? Ook dan is de ondersteuningscoördinator er voor je. Op onze school zijn dat:
Mevrouw Van Rikxoort
Mevrouw De Keizer

Vormen van ondersteuning

Wil je weten welke ondersteuningsmogelijkheden er op Farelcollege zijn? Bekijk dan ons schoolondersteuningsprofiel op de website van het samenwerkingsverband Koers VO. Op de website van het samenwerkingsverband kun je meer informatie krijgen over andere ondersteuningsmogelijkheden.

De link naar de website van het samenwerkingsverband: www.koersvo.nl.

Decanen

Wat wil je later worden en welke vervolgopleiding of studie past het beste bij jou? Daar helpt de decaan bij. Onze decanen zijn:

VmboMevrouw Hartkoorn
MavoMevrouw Assenberg
HavoMevrouw De Kort
VwoMevrouw Goossens

LYCEO

Huiswerkbegeleiding en bijlessen

klik hier
  • Privacy-overzicht

Privacy-overzicht

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook-pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.